A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальний заклад Сквирської міської ради «Сквирський центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Київська область

Взаємодія між дітьми та з дорослими, дисципліна та структурування програми в дитсадку за методикою ECERS-3 – відбувся п’ятий вебінар із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні»

Дата: 17.02.2021 09:23
Кількість переглядів: 142

Взаємодія дошкільнят з педагогами та між собою, індивідуалізоване навчання, вільна гра та дисципліна. Про це йшлося під час п’ятого вебінару із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні» для педагогів. Захід відбувся  16 лютого 2021 року, за участю представниць Українського інституту розвитку освіти (УІРО) та Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України.

Під час вебінару було висвітлено такі ключові теми:

  • підшкала ECERS-3 «Взаємодія» та параметри, які вона містить;
  • підшкала ECERS-3 «Структурування програми» та відповідні параметри;
  • практичні поради для педагогів із застосування ECERS-3, її параметрів та індикаторів у освітньому процесі.

Спікерки розповіли про обидві підшкали у розрізі повсякденної роботи дитсадка. Міжнародна методика ECERS-3 – це не лише інструмент дослідження, але і можливість для педагогів та керівників закладів дошкільної освіти покращити їхнє освітнє середовище. Використовуючи ECERS-3 як орієнтир, педагогічний колектив матиме змогу зрозуміти, які процеси в дитсадку відбуваються якісно, а на які варто звернути додаткову увагу.

Підшкала «Взаємодія» містить такі параметри:

  1. нагляд за діяльністю, пов’язаною з великою моторикою,
  2. індивідуалізоване навчання й учіння,
  3. взаємодія персоналу з дітьми,
  4. взаємодія між однолітками,
  5. дисципліна.

До кожного параметра існує кілька індикаторів, які свідчать про якість певного елемента освітнього процесу. Наприклад, індикатором якісної взаємодії педагогів з дітьми є таке твердження: «Персонал підтримує и? допомагає, заспокоюючи дітеи?, коли ті хвилюються, сердяться, бояться, ображаються чи засмучуються (наприклад, виявляє розуміння, коли хтось із дітеи? посвариться з іншими; терпляче заспокоює розлючену дитину)».

У підшкалі «Структурування програми» є параметри, які стосуються зміни діяльності (переходів) та часу очікування, вільної гри, а також гри та навчання як загальногрупових видів діяльності.

Гра – один із основних видів діяльності дошкільнят, а індикатором, що свідчить про її якісну організацію, є твердження: «Персонал зазвичай демонструє обізнаність, що під їхнім наглядом має перебувати вся група, і контролює всіх дітей навіть тоді, коли займається лише з однією дитиною або з невеликою групою дітей (наприклад, персонал регулярно сканує очима приміщення, особливо тоді, коли працює з кимось із дітей індивідуально; персонал завжди переконується, що невидимі їм ділянки простору перебувають під наглядом інших дорослих)».

Із відеозаписом вебінара можна ознайомитися за посиланням. Інформацію про наступні вебінари буде розміщено на сайті МОН.

Поділитись враженнями та думками щодо серії вебінарів «Якісна дошкільна освіта в Україні» пропонуємо у формі за посиланням. МОН та УІРО врахують зворотний зв’язок від слухачів вебінарів під час організації наступних подій. Український інститут розвитку освіти також збирає і фотоматеріали від закладів дошкільної освіти, які створили належні умови для отримання якісної дошкільної освіти. Поділитися із педагогічною спільнотою власними здобутками можна за цим посиланням.

Серія вебінарів організована Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом розвитку освіти у партнерстві з Командою підтримки реформ МОН. Заходи створено за підтримки ЮНІСЕФ Україна та проєкту «Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні», що реалізується в межах Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та Європейським центром ім. Вергеланда.

Заходи організовано за участі Команди підтримки реформ МОН у межах проєкту «Українська архітектура реформ». Проєкт впроваджується за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) та Багатостороннього Донорського Фонду Стабілізації та Сталого Розвитку України (Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз, найбільший донор).

Нагадаємо, що МОН запустило розсилку для представників сфери дошкільної освіти, підписатись на яку можуть усі охочі.

За матеріалами сайту МОН


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано