A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальний заклад Сквирської міської ради «Сквирський центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Київська область

Як виросла цифрова компетентність вчителів та топ-5 digital навичок, без яких не обійтися сучасному педагогу

Дата: 21.07.2023 10:14
Кількість переглядів: 37

Фото без описуЯкість дистанційної освіти безпосередньо залежить від того, як швидко вчителі освоюють нові платформи та застосовують на уроках сучасні цифрові технології. Але це не так просто: в усьому різноманітті запропонованих методик та інструментів вони мають обрати дійсно дієві та потенційно цікаві учням.

Тренерка проєкту “Школу вгору” за напрямом “Цифрові компетентності вчителів” Маргарита Сорока поділилася з “Новою українською школою” своїми спостереженнями про те, як змінюються останнім часом цифрові потреби вчителів, та дала декілька порад, як обрати зараз найефективніші інструменти для дистанційки.

У новому матеріалі читайте про таке:

як за останні три роки удосконалилися дистанційні уроки;

які 5 цифрових навичок зараз must-have для всіх вчителів;

які запити, повʼязані із цифровими інструментами, найчастіше отримують від вчителів;

за якими критеріями обирати платформу для роботи на онлайн-уроці.

Далі – пряма мова.

ЯК ЗМІНИЛАСЯ ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛІВ ЗА ОСТАННІ ТРИ РОКИ

Про важливість цифрової компетентності вчителів ми, фактично, голосно заговорили у 2019 році, коли почалися перші ковідні карантини й вчителі мали оперативно шукати альтернативні інструменти для навчання.

Неможливо повноцінно використовувати цифрові технології, якщо технічний ресурс обмежений мобільним пристроєм, але є чимало прикладів фахових освітян, які тоді, на самому початку дистанційки, маючи лише мобільний телефон, примудрялися давати сучасні й цікаві уроки.

З іншого боку, сьогодні бачимо, що деякі педагоги, маючи широкий спектр технологічних можливостей, обладнання і, окрім цього, уже три роки досвіду дистанційного навчання, так і не змогли опанувати навіть базових навичок, окрім як надсилати в чат завдання чи робити фото сторінки підручника.

Сьогодні вчителям пропонують безліч курсів, тренінгів та різних навчальних програм із покращення, зокрема, цифрових компетентностей. Можливостей для самоосвіти також чимало. У цьому й перевага, і великий недолік, адже люди просто губляться в цьому розмаїтті.

Ми вважаємо, що насамперед цінність цифрових компетентностей – це вдале, ефективне впровадження, “імплантація” в навчання, у кожен урок. Успіх матиме той педагог, той онлайн-урок, де й діти, і вчитель на одному рівні володіють цифровими компетентностями. Тоді комунікація йде на рівних, і педагог може сконцентрувати увагу класу на темі уроку.

ЯКІ 5 ЦИФРОВИХ НАВИЧОК ЗАРАЗ MUST-HAVE ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

Ключова навичка педагога, навіть без прив’язки до цифровізації, – це вміння застосовувати різні інструменти в навчанні. Ще одна надважлива навичка, без якої зараз нам ніяк, – убезпечення себе та своїх учнів.

Але якщо повернутися до цифрових навичок сучасного вчителя, то я би виділила такі:

1. Вміння грамотно вести аккаунт у соцмережах – і свій власний і, можливо, закладу освіти. Бачимо сьогодні як на таких сторінках з’являються звіти, що містять 100500 “важких” фотографій, які навіть переглянути складно, не кажучи про те, скільки часу займає їхнє завантаження на сторінку і як це гальмує її роботу. Натомість дуже просто зробити симпатичний колаж чи дві-три якісні світлини із підписами, щоби отримати ще кращий ефект.

Якщо ви хочете, щоби всі учасники події мали доступ до всіх фотографій, то можна створити покликання на папку, згенерувати й поділитися QR-кодом, застосувати хештеги тощо.

Переконана, що соціальна мережа педагога, як один із головних інструментів його особистого бренду, має бути суперпрокачаною.

2. Вчитель повинен вміти записувати відеоуроки, причому у високій якості.

В Україні вже є чимало педагогів, які успішно ведуть власні Youtube-канали. Але в нас на курсах трапляються і завдання “із зірочкою”. Наприклад, кілька педагогів із Чернігівщини прийшли із запитом створювати відеоуроки із паралельним сурдоперекладом, бо вони працюють у спеціалізованому закладі для дітей з порушенням слуху. Разом із цими вчителями ми створили таке відео – довелося накласти фон, як у студії новин. І педагоги одразу показували результат роботи своїм учням, отримували їхні захоплені коментарі. І, до речі, це відео зняли на звичайний мобільний пристрій.

Детальніше: https://nus.org.ua/.../yak-vyrosla-tsyfrova.../...

Джерело: сайт НУШ


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано