A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальний заклад Сквирської міської ради «Сквирський центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Київська область

Підсумки року роботи Уряду: Основні досягнення Міністерства освіти і науки України

Дата: 05.03.2021 09:27
Кількість переглядів: 41

   03 березня 2021року,  відбулося засідання Кабінету Міністрів України, присвячене року роботи Уряду. Під час вступного слова Прем’єр-міністр Денис Шмигаль представив хронологію зі знакових та важливих рішень і досягнень, які вдалося реалізувати Уряду за рік своєї діяльності.

У сфері освіти і науки МОН презентує спільні напрацювання 2020 року, які стали підґрунтям для визначення стратегічних цілей на 2021 рік.

«Найважливішим досягненням у 2020 році було те, що ми змогли достойно напрацювати алгоритм роботи на період дистанційного навчання. Спільними зусиллями батьків, вчителів, здобувачів освіти та громад ми впоралися з викликами, спричиненими COVID-19. Це дало поштовх на шляху до діджиталізації освіти в Україні. Спільно з партнерами продовжуємо роботу, навчаємо вчителів і створюємо нові уроки, платформи, забезпечуємо покриття Інтернетом і знаходимо кошти на технічні можливості», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Зокрема, навесні 2020 року створено телеуроки у межах проєкту «Всеукраїнська школа онлайн». У грудні МОН спільно з Мінцифри, УІРО та ГС «Освіторія» розробили і презентували національну онлайн-платформу «Всеукраїнська школа онлайн» для 5-11 класів. Розроблено Положення про дистанційну освіту та збільшено кількість шкіл, які мають підключення до мережі Інтернет (із 420 шкіл, які не мали доступу до Інтернету, на кінець року було підключено 377).

Важливим досягненням МОН 2020 року у сфері дошкільної освіти є розробка і затвердження нової редакції Базового компонента дошкільної освіти, який є державним стандартом дошкільної освіти.

Основою Базового компонента дошкільної освіти є вимоги до обов’язкових  компетентностей, які має набути дитина дошкільного віку, а також до умов, за яких ці компетентності можуть бути сформовані. Цей документ відповідає запитам сучасного суспільства на якісну дошкільну освіту і ставить за мету сприяти продовженню її реформування, приведенню до міжнародних стандартів якості та забезпеченню наступності між двома ланками освіти – дошкільною та початковою.

Також уже розпочато роботу в напрямі імплементації Базового компонента дошкільної освіти.

На кінець року було створено 13 268 місць для дітей шляхом відкриття 24 нових закладів дошкільної освіти, з них 16 – за програмою Президента України «Велике будівництво».

Наступним важливим здобутком МОН є Державний стандарт базової середньої освіти, на основі якого розроблено Типову освітню програму та розпочато розроблення модельних навчальних програм.

Для розвитку в учнів логічного і математичного мислення, наукового розуміння природи і сучасних технологій Урядом було ухвалено Концепцію розвитку STEM-освітиреалізація якої передбачена до 2027 року.

У 2020 році також активно розпочато впровадження реформи шкільного харчування під патронатом Першої Леді України. Зокрема, було виділено 400 млн грн з державного бюджету та майже 100 млн грн з місцевих бюджетів на ремонт харчоблоків та їдалень закладів освіти і придбання для них сучасного технологічного обладнання й устаткування. Станом на сьогодні у 1809-ти закладах загальної середньої освіти, в яких навчається понад мільйон учнів, створено належні умови для організації якісного харчування.

Крім того, внесено необхідні зміни й до чинного законодавства України, яке регламентує діяльність у сфері організації харчування дітей, завдяки чому з’явилися законодавчі підстави для реформування системи шкільного харчування, зміни асортименту шкільних їдалень, посилення відповідальності за організацію харчування та  якість харчових продуктів.

Урядом у 2020 році затверджено План заходів з реформування системи шкільного харчування та новий Санітарний регламент.

У межах реформи децентралізації та відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» важливим напрямом є формування в освітній мережі опорних закладів освіти, яких наразі 1033, та їх 1540 філій. В опорних закладах та їх філіях навчаються понад 470 тис. здобувачів освіти.

Для розвитку  сфери професійної (професійно-технічної) освіти розпочато її реформування та модернізацію. Так, рішенням колегії МОН схвалено Стратегію розвитку професійно-технічної освіти до 2023 року.

Ідеї, закладені в Стратегії, деталізують завдання Концепції реформи «Сучасна професійно-технічна освіта» на період до 2027 року.

За підтримки Президента України у 2020 році командою Міністерства розширено доступ вступників з тимчасово окупованих територій до українських закладів вищої освіти. 2020 року вперше за квотою-2 мали право вступати не лише діти з тимчасово окупованого Криму та Севастополя, а і діти з тимчасово окупованої частини Донбасу та лінії зіткнення. У зв’язку зі збільшенням кількості освітніх центрів збільшено обсяг квоти-2 до 12 755 місць, що майже у 5 разів більше, ніж у 2019 році.

Продовжуючи реалізацію програми підтримки дітей з ТОТ, уже в 2021 році Міністерство запровадило пілотний проєкт безоплатних підготовчих курсів.

Нагадаємо, цьогоріч МОН планує запустити електронну систему моніторингу працевлаштування випускників закладів вищої освіти.

Джерело сайт МОН


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування